Sider

søndag den 18. december 2011

Pop-Up Julestjerne

Hej alle sammen

Efter lang tids sygdom har jeg haft tid til lidt julescrap.
Jeg har lavet denne lille stjerne som kan bruges som vedhæng på en julegave, eller som noget helt andet
Den er lavet af 5 kvadrater på 3"x3" af papiret The Feast fra The Day Before

Hi everyone

I´ve made this little star that can be hanging on a christmas present or something else. It´s made from 5 3" squares, I´ve used the paper "The Day Before"

Stjernen når den er lukket og evt. hænger på en gave The star when it´s closed hanging on a present

Når man løsner den lille blomst på båndet vil stjerne poppe op og se sådan hér ud When you loosen the ribbon with the bead the star will pop up like this
 God jul til jer alle



lørdag den 17. december 2011

New Sketch Challenge Up and Running

Hi! A new sketch has been launched by Connie and it’s a beautiful one! Perfect for those last cards needed to be done (or are you less of a procrastinator than me???).

I loved the inspiration photo too, so I pulled out the snowflake papers from the I Believe line. The Purple paper is In Santa and the white is In Angels.

Tesa vecka 50

I didn’t have purple pearls so I colored some white ones with copic markers. I’ve heard about it but never tried – and it worked perfectly, dries in no time and no smearing!

Hope you want to play with us this week! You find all info, loads of DT inspiraton and linking tool HERE!

I have framed one of the beautiful tags from the I Believe Cut out sheet and used an ugly goldish looking frame I got in a flee market ages ago. I wanted a vintage frame to match the beautiful Santa tag, so I painted it with gesso and then with Crackle paint and then with some gesso again and finally inked the edges with chalk.

Tavla 1

Tavla 2

Happy Weekend!

Tesa

fredag den 16. december 2011

Winner week 49

So we have a winner of the card challenge week 49 - congratulations to 10na card no. 12 please send me your postal address.

Lilla Lucia

Dottern hade Luciafest på dagis nu i veckan, och så klart hade jag kameran i högsta hugg för att föreviga min söta lilla Lucia. Men inte, då! Hon vägrade helt och hållet att titta in i kameran, så det fick bli som det ville. Scrappas skulle det i alla fall, så det så!

Papprena är från underbara serien The Day Before.

torsdag den 15. december 2011

Julegave.

Er du tom for julegave ideer, hvorfor ikke lage en flott kalender.
Den er både til pynt og nytte :)
Selve kalenderen er en Dagblokk, den er bare hektet på så den
 kan skiftes ut hvert år.
Til denne kalenderen har jeg brukt det nydelige mønsterarket
 "Calisse" fra serien Chantilly Dawn.


Ha en fin torsdag alle sammen.
Og husk julekort utfordringen, det kommer en ny flott skisse i kveld.

Klem fra Margareth :)

tirsdag den 13. december 2011

Christmas Cards





Some Christmas cards I made with Riddersholm papers and did'n't show.

mandag den 12. december 2011

Vinder uge 48 - blev Mona med kort no. 9 Tillykke

We have a week 48 winner - No. 9 Mona - Congratulation :o)

Et u-julet indlæg :)

Jeg håber i har mod på et indlæg totalt blottet for jul :) Jeg vil nemlig gerne vise jeg er layout jeg har lavet med Riddersholm papirserien Chantilly Dawn. Denne gang brugte jeg de blå og brunlige farver, hvilket er lige mig. Og igen er der sneget sig bling og sommerfugle ind.

På papiret Colette sad der den sødeste ugle som jeg blev nødt til at bruge når nu min datter sidder og laver lektier, så den blev klippet ud og holder øje med om hun nu laver tysk korrekt :)

Jeg glæder mig helt vildt til at viser jer næste gang hvad jeg har gået og syslet med i et stykke tid. Jeg kan sige så meget - det bliver et laaaangt indlæg.

Kan i have en god uge allesammen.

Hilsen

Anette

fredag den 9. december 2011

Wise Men 3


I played with embossing powder on this card image. I sprinkled embossing powders like I was baking since I combined several different colours and brands. All my images are stamped on Turquoise Hills by Riddersholm Design. These papers are wonderful and withstand the heat used to set the embossing powder incredibly well.


I used shabby blue embossing enamel and then I did the same with chestnut embossing powder by Zing! It makes the Wisemen look like they are traveling through mist. Love that look!



I heat set the powders by heating from underneath so the big, white pieces of enamel didn't get blown off course. I really love what the combined powders looks like with the star!


The left over mixed up powders were used on the little ornament so there was minimal waste. I really get bothered by waste. The final look of these 2 powders together really is quite spectacular.

stamps; poinsettia ornament 2, wisemen ornament (heartfelt creations)
paper; turquoise hills (riddersholm designs), java, walnut creme (bazzill), splash pearlized paper (paper accents)
ink; versamark (tsukineko)
accessories; heirloom ornament 2011 (spellbinders), getaway dew drops (the robin's nest), ivory satin ribbons (offray), shabby blue embossing enamel (stampendous!), zing! chestnut embossing powder (american crafts), clear rhinestone (heidi swapp)

onsdag den 7. december 2011

Little giftbox




A round and a little one.
The round plastic bowl you see on the top, normally they use it for food:)
I just turned it around, placed a beautiful image frome Riddersholm in there and some feathers and litttle flowers, and yes you can open de box.
I have used Chantilly Dawn, also the lace is from the shop.
Hugs Dora

tirsdag den 6. december 2011

Christmas joy

Jeg har lavet et jule lay out med masser af hjemmelavet blomster. Jeg har brugt The 24th, The feast og The night papir, som er blevet nogle af mine favoritter og som bestemt også kan bruges til ikke-jul projekter. Alle de blomsterne er lavet med Tim Holtz's blomster die fra Sizzix og jeg har kun brugt 1 ark karton. Blomsterne er stemplet med forskellige tekst stempler.





Har du husket at deltage i  Riddersholm julekort konkurrence?
Jule-hilsen

mandag den 5. december 2011

Family time

December is a special month - we all think about Christmas, because they are getting closer and closer:)
In the evenings, I asked: what is most important for me in December? The answer is only one: my family.




In this LO, my son, Milosz, while walking through the woods with his grandfather. I love this photos so much!





I used wonderful papers from "Vintage pink" collection and other embellishments which can be found in the shop Riddersholm Design.
Thanks for stopping by, have a nice day:)


søndag den 4. december 2011

Hjerte-kuvert kort

Dette kort er skåret i hjertefacon, af et helt stykke papir. Jeg har brugt papirer fra "Chantilly Dawn"
Det holdes sammen af en banderole af papir og bånd, som nemt kan trækkes af, når kortet skal åbnes.
Det falses således, at det kan foldes sammen. Da papiret er så flot i sig selv, har jeg kun valgt at beklæde den midterste række felter.
Her er et par close up af nogle af de lækre swarowsky-krystaller og blad-bånd, alt fra shoppen.
Fuglen er ligeledes fra shoppen, den har her fået lidt distress ink.
De er så smukke, swarowsky krystallerne, de skinner og glimter noget så smukt.
God søndag aften :)

fredag den 2. december 2011

Challenge Card

Hi folks! Happy Friday!!!
The new sketch is up for this week's challenge. And it's a good one!


I loved working with this sketch, even if I did some small changes.


I used the beautiful snowflake papers from the I Believe Collection called In Angels and In Santa.

Here are a couple of close ups:



The beautiful lace and flowers can also be found in the Riddersholm Design's Web Shop!

Now we hope you will play with this week's sketch! All info and link up tool can be found HERE!

Thanks for stopping by!